Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı topluluk zarfında değeri olan , kudret, gidişat ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğaksiyonme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına şayeste ) bileğaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık nazaran;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğaksiyontirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç taban öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler bâtınin tıpkısıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğaksiyonebilir, fakat sürecin doğası bileğaksiyonmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biröte filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğaksiyonikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, ölümlü bâtınin yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele alındığında ise terbiye sisteminin üç taban ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Referans; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, test payanları üzere mergup davranış bileğaksiyoniklikleridir.